dimarts, 14 d’abril del 2009

りよこをはじめましょう! Comencem el viatge!

El primer dia va ser molt cansat i molt emocionant! Com ja vaig dir, és el primer cop que viatjava a l'estranger i, a més, sola. El viatge en avió va durar en hora d'Espanya, des de les 10'00 del matí fins les 12'00-1'00 de la matinada; tot i que al Japó ja eren les 9'00 del matí i, si vols aprofitar bé el viatge, no et poses a dormir només arribar, aguantes estoicament el nou horari i te'n vas a dormir quan tothom se n'hi va ^^

Evidentment, tinc fotos fins i tot de l'avió que, les vaig fer per l'emoció de ser el primer cop en fer un "viatge" llarg en avió (véase el primer post XD) i, a més, m'ajudaràn a explicar el jetlag XD.

Aquesta és una foto feta a les 10'00 del matí hora d'Espanya, si fa o no fa, perquè mentre t'enlaires o no, passa una estoneta ^^


Em sembla que la vaig fer poc després d'haver passat la costa gironina. Al mateix temps, ja ens estaven servint el dinar ><><, però ja que t'ho donen, t'ho menges. No tinc fotos del menjar perquè prou tenia en pensar que m'havia de menjar tot allò per no morir-me de gana després >< <-el que fa la inexperiència. Un bon consell per qui hagi de fer viatges llargs en avió és, no mengeu quan l'agafeu, perquè només enlairar-te, et donen el dinar, o sopar, o el que sigui. A més, l'aigua va en tarrines però, després et tornen a passar els/les assafatos/es per si vols beure res més a part d'aquella tarrineta d'aigua i, encara et tornen a passar per servir-te el café/tè, evidentment. També ténen una mini tenda onair, amb perfumeria, teca i altres <- et passen amb un carret assortit de tots els productes que t'ofereixen per comprar.
Aquesta foto és feta a Vantaa, l'aeroport de Helsinki, a Finlàndia. La diferència horària és només d'una hora. Devien ser les 3'00 de la tarda a Espanya, les 4'00 a Helsinki. L'aeroport és força petitet, un no s'hi pot perdre; a més, està tot molt ben senyalat tant en finlandès com en anglès.
El temps d'espera es fa molt curt. Entre vol i vol, t'has d'esperar entre unes 2'00-3'00 hores però, mentre baixes de l'avió, mires una mica les tendes de l'aeroport i, tornes a pujar, es passen volant.

Com es pot veure a la foto, el temps no era precissament faborable. Estava nevant i pluvisquejant a la vegada. Per poder enlairar l'avió, van haver de ruixar-lo amb aigua per enretirar el possible gel que pogués ocasionar problemes durant el vol. Tot això, allà, ho ténen per mà, no com en altres llocs que amb res es col·lapsa tot ¬¬


La lluna a les 6'00 de la tarda hora d'Espanya. Foto feta des de l'avió i, altre cop, al mateix temps que servien el "sopar", ja que gairebé ens acabàvem d'enlairar. Com que no havia après del matí, m'havia comprat un paquet de galetetes i n'havia menjat 4. Per si fós poc, la safata de menjar d'aquest segon vol era més gran i duia, evidentment, més coses ><, potser perquè el vol era de unes 9'00 hores ><. Més tard, els/les asafatos/es ens van fer abaixar les "persianes" per simular una curta nit i fer més passable el jetlag. Això funciona per qui pot dormir mentre viatja ¬¬

És una foto feta a les 11'30-12'00 de la nit, hora d'Espanya, i, s'està fent de dia. No sé si es veu bé però, sinó, ho explico igualement XD Lo curiós d'aquesta foto és que hi ha gebre per la part de dins de la cabina O.o No cal a dir com vaig acabar després del viatge, no? Sí, ben refredada.

L'avió va aterrar entre les 12'00-1'00 de la matinada, hora d'Espanya, però, les 9'00 del matí hora del Japó (日本). No tinc fotos de l'aeroport perquè anava una mica de cul. Només arribar, et baixen de l'avió i, et trobes que les maletes ja fa una bona estona que donen voltes. Et porten a una sala enorme i buida practicament O.o. Allà separen als viatgers que arriben en dos grups, immigrants i natius, per dir-ho d'alguna manera. Et fitxen (no tarden ni 5 min. O.o) i et recullen uns papers que et donen a l'avió, la declaració de béns i un altre on posses les dades d'on t'allotjaràs i, algún telf. de contacte. I, ja està, ja ets al 日本 ^^

Jo vaig anar a parar a l'aeroport d'Osaka. D'allà, havia d'anar a Kyoto, on m'esperaven unes amigues que estàn encara estudiant d'intercambi ^^. Aquesta és una de les grans sorts que he tingut aquest any i, que no s'han d'acabar, ja explicaré perquè en el seu moment. A més, aquestes amigues, m'havien reservat una plaça en un taxi-bus que em va recollir a l'aeroport i em va deixar a la porta de la residència on passaria els tres primers dies ^^. Aquests japonesos (日本人) són molt ràpids ><>< Però, ho deixaré aquí, sinó es farà massa llarg (prou llarg que n'és ja) XDD

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada