dimecres, 6 de maig del 2009

どうよびでした!

Arribem al dissabte, un gran dia XDDD Les meves amigues, obviament, ténen les seves obligacions i no em poden acompanyar a tot arreu, que és molt comprensible. Però, al contrari del que us podeu pensar, no vaig voltar sola aquell dia, estava amb la gran Yuni XDDD, a la qual li dedico el títol del blog XDDD No em pregunteu a que vé el títol perquè és una de les coses que no explicaré, és un tema un xic personal; ella ja sap que va amb carinyu ^^

La Yuni és una dona d'uns 30-40 anys, casada i amb fills però, que està estudiant japonès d'intercanvi, com les meves amigues ^^ Segueix la religió musulmana però, us puc assegurar que l'únic que té de musulmana és el mocador al cap XDDDDD És una dona que, amb el poc temps que he pogut passar amb ella, no li he trobat cap tabú ^^ Aquí haig de fer un apunt important, ella no sap gens d'espanyol i menys de català, clar; ara bé, parla el japonès com si fós la seva llengua materna i, en menys mesura, l'anglès. El meu nivell de japonès és força precari, així que, majorment, ens comunacàvem en anglès i ens fèiem entendre com podíem >.<.

Tornant al que toca. El dia va començar amb pluja però, jo ja tenia el meu paraigües de les tres maries XDD La primera visita va ser al museu del manga. Era una visita obligada, no només pel fet que em puc considerar friki, sinó també, perquè aquell dia, per part de la universitat, feien unes activitats culturals especials per tota la ciutat, més o menys. La qüestió, es que tot plegat va ser molt divertit i, el que hauria estat si m'hagués assabentat de tot el que passava. En la primera visita, el museu del manga (recordem-ho), van vestir la Yuni amb un kimono prestat, fins i tot li van deixar uns tabis (mitjons tradicionals) que se'ls va poder quedar i, unes gueta げた(sandàlies tradicionals) <.- aquestes no se les va poder quedar per molt que volgués XDDD Es veu que, si anaves vestida amb kimono, i tenies uns tiquets, que trobaves per tot arreu, podies utilitzar el transport públic gratuïtament. Jo també duia kimono aquell dia però, me'l va deixar una de les meves amigues i, me'l vaig haver de posar abans de sortir de casa, perquè jo no sóc de la universitat d'allà i, a mi no em canviarien de roba en el museu i em posarien el kimono com a la Yuni.

Del museu del manga no en puc dir gran cosa, vaig estar-hi poca estona però, basicament, era com una biblioteca de mangues amb algunes sales d'exposicions. Però puc explicar les anècdotes que van passar perquè són molt curioses i tenen la seva gràcia, tot i que no sé encara què va passar ben bé XDDDD Haig de demanar que em tradueixin algunes coses encara ^^ La primera de totes, és la cara amb que tothom et mira quan un estranger va vestit amb kimono o altres robes tradicionals, riuen ells i riem nosaltres XDD La segona, va tenir lloc al museu del manga, només començar el dia XDDD Mentre jo esperava que la Yuni es canviés de roba, un home se m'acosta e intenta parlar amb mi per demanar-me vésasaberquè. Sabia que volia que anés a parlar amb algunes persones que esperaven en una altra sala, però no sé de què i, l'home no parlava gaire l'anglès, per dir que el parlava XDD; més tard, va venir acompanyat d'una altra persona que, sí que parlava més anglès i, finalment, vaig poder-me fer entendre que estava esperant la Yuni (la dona va tardar lo seu a que la canviessin de roba ¬¬). El pis on es canviaven de roba i es posaven el kimono era el segon pis. Quan va acabar, vam baixar al primer pis i ens trobem amb la primera sorpresa: eren un grup de periodistes! WTF!! Van entrevistar la Yuni, no sé si tenien intenció d'entrevistar-me a mi o què, per si les mosques, em vaig quedar a uns metres mentre l'entrevistaven (tota la conversa era en japonès; jo ni fava) XDDD Encara no sé sobre que la van entrevistar, i mira que va intentar explicar-m'ho però, no hi va haver manera XDDD El resultat: article <-. es pot deduir que vam sortir al diari del dia següent XDDDD Totes dues són fotos del segon pis del museu del manga. És una biblioteca de mangues com es pot veure. A la segona foto estic jo amb el kimono prestat i una jaqueta de kimono per la pluja. El que no portava eren les gueta, sabia que caminaria i anava amb el calçat còmode (bambes XDD).

Una foto davant la universitat "pija" de Kyoto. El que duc a la mà és el paraigües dins una bossa de plàstic. Es veu que els dies plujosos, e l'entrada de les tendes, museus, etc... hi ha algú o, un post, que dóna bosses de plàstic a l'entrada per no deixar gotes d'aigua. Es que pensen en tot aquests japonesos ^^

D'aquí vam anar al parc de Gojo (a dalt, la Yuni al parc de Gojo), que estava buit i només vam fer un parell de fotos i prou. Una de les fotos ens la va fer un grup de nois que passava per allà いろおとこ XDD

La foto que ens van fer els nois que passaven, i és sota el primer cirerer florit que vaig veure al Japó ^^

Després, hora de dinar. Jo duia おべんと(dinar fet de casa - obento). Si mireu bé la foto de dalt, duc un bolset negre, la bossa de color més clar que és on duia おべんと i, el paraigües.

Vam parar a l'entrada d'un temple per dinar. Hi havia un parell de paradetes de たこやき (boletes de pop - takoyaki) i たいやき (pastisset en forma de peix - taiyaki). L' おべんと constava d' おにぎり (boles d'arròs - oniguiri) farcits de tonyina o acompanyats amb sèsam.

Donant una mica més de volta per allà, ens vam trobar per casualitat una boda, fins i tot, vaig veure ballar a dues sacerdoteses que hi participaven. Tot molt maco ^^

Els nuvis d'esquena.

Les sacerdoteses.
Un parell d'aprenents que agafaven apunts en unes llibretetes XDD
Els nuvis de camí cap a una sala interior del temple.

Haig de dir que la Yuni i jo vam anar a parar a aquest temple perquè no vam saber arribar al Kinkakuji (altre cop XDD) i, després, vam tornar al museu del manga per fer una de les activitats que ens proposaven: いけばな ikebana, l'art de les flors.
Això és el que va resultar^^ M'hauria agradt fer-ho des d'un altra perspectiva perquè aquesta no és molt bona, no es veu bé la flor groga >.<. La planta baixa del museu.
La secció de còmics espanyols XDDD スペイン (Spain)

Després, la recerca de l'hotel <<. Fins ara, estava a la residència de les meves amigues, en una habitació llogada però, es veu que com a màxim, es pot llogar per tres dies seguits, així que, vaig fer una reserva en un hotel per internet per la resta de dies. L'hotel estava molt a prop del museu del manga però, no hi vaig tornar, no vaig tenir temps.

Potser que de moment ho deixi aquí, no? XDDD

じゃね!!

1. Q rapid actualitzes ara segur q em despisto 2 dies i en puges 3 XD. La nuvia q porta al cap? q es per taparse de la pluja o es tradicional? El Kimono prestat teu no es veu a vere si puges una foto q es vegi ¬¬. Per cer et vas colar al comvit del casament o alla no en fant de aixo?
    Q mes.... asi et vas comprar algun comic en japones¿?
    I despres no et queixis q ningu no et comenta oita cuanta feina xD

2. Lo de la núvia, suposo que sí que és tradicional perquè, si no vaig errada, a Tòkio també vam trobar un altre boda que també ho duia.

El kimono prestat, doncs em sembla que no tinc cap foto en que es vegi senser >.<. No hi vaig pensar TT.TT

Còmic com a manga, no; però vaig comprar un conte molt friki. El conte que vaig comprar és el que apareix en l'anime "Monster" de Naoki Urasawa i, un parell d'artbooks d'una sèrie que li agraden a ma germana.